W dzisiejszych czasach ludzie uwielbiają kupować nowe rzeczy. Większość osób zanim wybierze się do sklepu wyszukuje produkty w internecie, porównuje ceny i jakość. Sprzedawca ma już niewielki wpływ na decyzję klienta.
Badania konsumenckie wskazują, że najważniejsza dla klientów jest jakość. Ta tendencja pojawiła się kilka lat temu. Wcześniej dla klientów najważniejsza była niska cena, co często wiązało się z kiepską jakością. Na szczęście w mentalności ludzi zaszła zmiana, zaczęli zauważać, że tanie produkty szybko się niszczą i należy wymieniać je częściej niż te droższe.
Coraz więcej osób robi także zakupy przez internet, a do sklepu stacjonarnego wybiera się tylko po to by dokładnie zobaczyć wybrany sprzęt.
Sklepy internetowe są tańsze ponieważ mogą pozwolić sobie na niższą marżę dlatego, że nie muszą płacić za wynajem powierzchni sklepowych oraz wynagrodzeń dla dużej ilości sprzedawców.
Sprzedawcy muszą walczyć o każdego klienta, dlatego duże sklepy i sieciówki opracowały pewne standardy według których mają postępować ich pracownicy.
Podstawą tych standardów jest profesjonalna obsługa klienta. Sprzedawca ma być przede wszystkim osobą miłą, uśmiechniętą, powinien potrafić udzielić wyczerpujących informacji dotyczących produktu a także powinien umieć odpowiednio doradzić.
Jeżeli sprzedawca jest uprzejmy i potrafi prowadzić rozmowę z klientem mamy pewność, że nawet jeżeli klient nie kupi czegoś to na pewno wróci do sklepu innym razem lub poleci ten sklep swoim znajomym.
Właściciele sklepów muszą pamiętać o tym by przeszkolić swoich pracowników pod kątem obsługi klienta i regularnie odnawiać szkolenia produktowe, tak by wiedza pracowników była aktualna.
Z kolei sklepy internetowe, muszą zdawać sobie sprawę, że w ich przypadku najważniejszy jest czas realizacji zamówienia. Warto podpisać korzystną umowę z dobrą firmą kurierską, tak by mieć pewność, że zakupione produkty dotrą na czas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz